سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
شیخ الازهر

حوزه/ الازهر بنا دارد ائتلافی عربی اسلامی متشکل از علمای جهان اسلام با هدف مبارزه با تروریسم تشکیل دهد تا کامل کننده ائتلاف نظامی عربستان در این زمینه باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه مصری الیوم السابع، احمد الطیب شیخ الازهر اعلام کرد رایزنی هایی را برای تشکیل یک ائتلاف عربی اسلامی متشکل از علما و اندیشمندان جهان اسلام آغاز کرده است تا کامل کننده ائتلاف نظامی عربستان علیه داعش باشد و گفته که بنا دارد در این ائتلاف از علمایی دعوت کند که آنها را معتدل توصیف کرده و الازهر به آنها اعتماد دارد بدون اینکه در مورد ملاک اعتدال از نظر الازهر توضیحی بدهد. این ائتلاف قرار است از میان علمای کشورهایی تشکیل شود که در ائتلاف نظامی عربستان شرکت کرده اند.

الازهر افزود: شوراها و مجامع فقهی جهان اسلام مانند انجمن دانشگاه های اسلامی و مجمع فقه اسلامی جده و شورای حکمای مسلمان می توانند در این ائتلاف حضور داشته باشند.

منابع وابسته به الازهر در مورد حضور علمای شیعه در این ائتلاف نیز گفته اند: از میان علمای شیعه شخصیت های شیعی همچون سید علی فضل الله از علمای لبنان در این ائتلاف حضور خواهند داشت.

الازهر افزود: اهداف این ائتلاف در راستای اهداف ائتلاف نظامی عربستان و کامل کننده آن در مبارزه با تروریسم خواهد بود و در این زمینه همایش ها و نشست هایی برای محکوم ساختن گفتمان افراطی در کشورهای مختلف برگزار خواهد کرد و همچنین با افراد خارج شده از گروه های تروریستی نیز گفتگوهایی را ترتیب خواهد داد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha